מטפלים רבים בוחרים לא להצטרף לרכבת הדוהרת של השיווק בעולם החדש, נשארים מאחור ומחמיצים הזדמנות פז להתקדם, ללמוד את הנושא לעומק, להקים לעצמם תשתית שיווק ולהגיע למטופלים חדשים. הרגשה שאבדו את המומנטום מורגשת אצל מטפלים שחוששים לעשות את הצעד ולהקים לעצמם נוכחות באינטרנט ובמדיה החברתית ומרגישים שרכבת ההזדמנויות מתרחקת מהם והם נשארים מאחור עם הרגשה כואבת של תסכול והחמצה. האם באמת השיווק הוא "אם כל הפחדים" של אנשי טיפול? הינה הצצה אל רשימת הפחדים האמיתיים שרבים לא ידברו עליהם והם אלה שעוצרים מטפלים רבים מלקדם את הקליניקה שלהם ומהן הפעולות הראשונות שכדאי לבצע כדי לצאת לדרך ולהתחיל להתקדם.

פחד משתק מביקורת
מטפלים עם הרבה שנות ניסיון שפותחים קליניקה עצמאית, יש להם כמה מטופלים והם רוצים להגיע להרבה יותר לא תמיד יודעים מה לעשות כדי לשווק את עצמם וחוסר הידע בעולם השיווק החששות מפניו מקבלים מקום ועוצרים את ההתקדמות. אחד מהחששות המובילים שנתקלתי בהם הוא החשש שהם יכתבו מאמר או פוסט כלשהו וחלק מהקוראים יגיב כי התכנים שכתבו לא מדויקים – דבר שיכול לפגוע בשמם הטוב ואפילו לבייש אותם, ובעלות של פעולה מול תועלת הם לא רואים מהי התועלת שיכולה לצאת להם מפעולת הפצת התכנים שלהם כאשר הם מרגישים שהסיכון לחוות בושה או ביקורת עולה על הסיכוי שיגיע מטופל לקליניקה.
שיתוף בתוכן מצריך סוג של חשיפה – חשיפה של הפן האישי או חשיפה של הפן המקצועי ובחשיפה יש את החשש מתגובות שונות ביניהן תגובות חיוביות לצד ביקורת וחוסר הסכמה וכאן כאשר הם מרגישים חשופים מבחינת התוכן זה יכול לפגוע ורבים לא רוצים להיפגע ובצדק! ולכן לא מפעילים אתר אינטרנט ולא כותבים בפייסבוק כדי להימנע מההרגשה הלא נעימה שביקורת יכולה לגרום וחבל!
הפחד שיגלו שהם לא מספיק טובים
אנשי טיפול מנוסים שלא מצליחים לגייס מטופלים חדשים לא ימהרו לפנות לאיש שיווק ולחשוף בפניו את האמת – שאין להם מושג איך להביא מטופלים חדשים לקליניקה. ההבנה שיש צורך לקבל עזרה בנושא שאינם מכירים מעמידה אותם במקום לעיתים פחות נעים והחשש שקולגות ידעו שהם נעזרים בשרותי שיווק ולא ממתינים להפניות מפה לאוזן, יכול לפעמים להציף את ההרגשה שהם כנראה לא מספיק מקצועיים ועם לא מספיק תעודות ושיש הרבה יותר טובים מהם כי אחרת היו פונים אליהם באופן עצמאי והם היו מקבלים הרבה יותר הפניות מפה לאוזן. לא פעם ההרגשה הזאת גורמת להם לחזור שוב ושוב לספסל הלימודים ולהתרחק מההחלטה להתחיל לשווק את הקליניקה – דבר שלא פותר את בעיית חוסר הידע והניסיון בשיווק.
החשש משיווק "בעולם החדש" – המהיר, האוטומטי והמרוחק, הוא לחלוטין לא מוצדק ולצד זה שהפניות מפה לאוזן אבדו את המקום הראשון לאינטרנט ולמדיה, גורם להם לאבד לא מעט מטופלים רלוונטיים שיכולים להגיע לקליניקה ולהפוך אותה למשגשגת.
ולפעמים רק הידיעה הזאת שהם כבר נמצאים בעולם חדש שהוא הרבה יותר מהיר ויש לו חוקים משלו, מאפשרת את הפתח להבנה שיש צורך להתאים את עצמם לחדש כי הישן כבר לא יחזור. והעולם החדש נשען כולו על האינטרנט ועל המדיה החברתית ועל מפורסמים חדשים שמתגלים בסיום כל תוכנית ריאליטי ואנשים שצברו לפעמים עשרות שנות ניסיון בטיפול לא יודעים איך בכלל נכנסים לכל זה, ברוב המקרים גם לא מעוניינים להיכנס לשם. אם רק היה אפשר, היו נשארים בתקופת ההפניות מפה לאוזן הנשענת כולה על הניסיון, רק שרבים מהמטפלים האיכותיים ובעלי הניסיון נשארים היום מאחור כי מרגישים שזה לא בשבילם וכך מספר האנשים שמגיע לקליניקה יורד עם הזמן עד שאלה כבר מפסיקים להגיע.
הפחד שבעולם החדש לא יצליחו גורם להם להמתין שהעולם יחזור בחזרה לעבר
העולם החדש בשיווק מביא איתו אין ספור הזדמנויות חדשות שבעבר היו זמינות רק למכובדים בעלי שם ומטפלים שיכלו להרשות לעצמם את עלויות יחסי הציבור הגבוהות. היום, הכל יותר פשוט, כל מטפל יכול להגיע רחוק, כל אחד יכול להיות מומחה בתחומו, יש שפע של ערוצים וכלי שיווק שניתן להתפרסם באמצעותם. אבל, למרות השפע הקיים, אי אפשר שלא לשים לב שרק מעטים מהמטפלים בעלי הניסיון נמצאים שם – כי הבינו את גודל ההזדמנות וכבר עלו על הרכבת הדוהרת. השאר בוחרים, באמצעות זה שאינם נוקטים פעולה, להישאר מאחור ולהמתין שהעולם יחזור בזמן לעבר העבר.
כאנשים אינטליגנטיים אפשר להבין שהעולם תמיד מתקדם קדימה, אף פעם לא עוצר ואף פעם לא חזר בחזרה לעבר. והבחירה אם להמתין עוד או לקחת נשימה עמוקה ולהתחיל להסתגל למצב החדש היא רק בידיים של כל איש מקצוע.
אסור לאבד תקווה אבל גם אי אפשר להמשיך ולהמתין בחוסר מעש
כן, גם עבורכם זה אפשרי אבל זה מצריך את יכולת ההסתגלות למצב חדש וככל שהגיל עולה היכולת הזו מתרחקת ובנוסף, מצריך את הרצון ללמוד ולהיפתח לשיווק של העולם החדש.
כדי שתוכלו להתאים את עצמכם לשיווק של העולם החדש ולהנות מהשפע שהוא מביא איתו תצטרכו להסכים להשאיר מאחור כמעט את כל מה שהכרתם מבחינת פעילות בקליניקה ולראות בתקופה החדשה הזדמנות לעשות את השינוי, להתרענן, ללמוד את החדש, להקים תשתית שיווק שתהיה מותאמת לתקופה החדשה ולהיעזר בה על מנת להפיץ את הידע שנרכש בעמל רב ואת הניסיון שרק מי שצבר אותו יודע עד כמה הוא חשוב כדי לגרום לתוצאות בעולם הטיפול! זה לא יקרה לבד אלא אם כן תסכימו לעשות צעדים ולהתחיל לקדם את עצמכם.
מה צריך לעשות?
ללמוד את עולם השיווק החדש – להצטרף לקורס או לסדנה וללמוד מהו בכלל הדבר הזה שנקרא שיווק בעולם החדש, מהן האפשרויות שהוא מציע לכם כדי להתקדם ומיהם השחקנים הראשיים שנמצאים במגרש השיווק ושכדאי לכל מי שלא מכיר את התחום הזה להכיר לעומק.
אחרי שלמדתם את הבסיס תוכלו להתחיל ליצור לעצמכם או להיעזר בשירותים של אנשי מקצוע כדי להקים לעצמכם את תשתית השיווק של הקליניקה. הקמת התשתית הינה עבודה שהיא ברובה מקצועית וחד פעמית כמו הקמת אתר אינטרנט שהוא ייעודי לאנשי טיפול, הצטרפות לאתרים שמקדמים מטפלים באמצעים שונים, הקמת נוכחות ברשתות החברתיות ויצירת קשר עם אנשי תקשורת מתאימים כדי שתוכלו להגיע לחשיפה גבוהה.
לאחר מכן כל מה שנשאר הוא רק להמשיך ולקדם את עצמכם באמצעות התשתית שבניתם.
לסיכום,
מטפלים רבים בוחרים לא להצטרף לרכבת הדוהרת של השיווק בעולם החדש, נשארים מאחור ומחמיצים הזדמנות פז ללמוד את הנושא לעומק, להקים לעצמם תשתית שיווק שבאמצעותה הם יוכלו לשתף את הניסיון הרב שצברו במהלך השנים ולהגיע למטופלים חדשים. הרגשה שאבדו את המומנטום מורגשת אצל מטפלים רבים שחוששים לעשות את הצעד, להצטרף לשיווק של העולם החדש ולהקים לעצמם נוכחות באינטרנט ובמדיה החברתית ומרגישים שרכבת ההזדמנויות מתרחקת מהם והם נשארים מאחור עם הרגשה של תסכול והחמצה. אבל עדיין לא מאוחר להצטרף ומי שרוצה להתחיל יכול לעשות את הצעדים הראשונים די בקלות – לקבל ידע, להקים את תשתית השיווק המתאימה לו ביותר ולהתחיל להנות מהפירות שהשיווק החדש מאפשר.
בהצלחה!
"הנפשות הפועלות" הינו משרד בוטיק לשיווק אנשי מקצוע בתחום הטיפול והרפואה אשר שם דגש על חדשנות בשיווק. שירותי המשרד: פרסום באינדקס מטפלים איכותי ומקודם בארץ ובחו"ל, לימודי קורס לקידום הקליניקה והקמת תשתית שיווק מלאה לקידום וחשיפת הקליניקה