אחד מערוצי השיווק האינטימיים יותר הינו אתגר ווצאפ. למה אינטימי? כי הוא מצריך ביסוס של מערכת יחסים וקשר קרוב עם אנשים שלא הכרנו לפני כן וזאת במטרה שיהפכו ללקוחות שלנו.
על אתגר בעסק שלי חשבתי כבר הרבה מאוד זמן, אבל לא הייתה לי סיבה מספיק טובה להכין אחד כזה, כשערוצי שיווק אחרים ספקו את המענה ואפשרו לי להגיע ללקוחות מדויקים.
הגיעה הקורונה ואיתה ההזדמנות להתנסות בשיווק אישי יותר וליצור שירותים חדשים לקהל שהוא מוכר לי לצד קהל חדש.
יצאתי לדרך והתחלתי לתכנן את האתגר הראשון כאשר תרחישים שונים נלקחו בחשבון – דבר שהפחית את גורם ההפתעה ואפשר לאתגר להתנהל על מי מנוחות מהרגע הראשון.
אז אני משתפת כאן באהבה את תכנון האתגר, את מהלכו וסיומו. מקווה שהתוכן יהיה לכם לעזר ותוכלו לעשות בו שימוש עבור האתגרים שלכם.
לאתגר זה, המשלב קבוצת ווצ'אפ ומיילים, יש צורך להירשם למערכת דיוור וללמוד איך להפעיל אותה עוד לפני שמתחילים באתגר, וזאת כדי להימנע מטעויות כגון שליחת מיילים לאנשים הלא נכונים, שליחה בזמן לא נכון או את התוכן הלא מתאים.
כאן יש קישור הרשמה למערכת של רב מסר שאני אישית עובדת איתה כבר מספר שנים, המערכת פשוטה לתפעול ונותנת מענה לחלק מהצרכים השיווקיים בעסק – רשימות תפוצה, דפי נחיתה ואחסון קורסים אינטרנטיים.
מה תמצאו במאמר הזה?
- רשימת פעולות טכניות וכתיבה שיווקית
- תכנון רשימת תכנים
- תיאור תהליך האתגר
- מסקנות מאתגרים שנעשו וסטטיסטיקות

1.פעולות טכניות וכתיבת שיווקית:
עמוד נחיתה להרשמה לאתגר
הכנת רשימה חדשה במערכת ניהול המיילים וקישורה לעמוד הנחיתה
עמוד תודה – עמוד נחיתה המאשר הרשמה לאתגר
הכנת סדרת מסרים אוטומטיים עבור רשימת התפוצה
הכנת SMS לשליחת קישור ההצטרפות לקבוצת הווצאפ
הכנת עמוד מכירה /הרשמה לוובינר/הרשמה למפגש זום – כהמשך לאתגר
עמוד תודה – עמוד נחיתה המאשר הרשמה לוובינר/הרשמה למפגש זום/מכירת שירות
הצטרפות לקבוצות פייסבוק רלוונטיות, שת"פ מתאימים, שימוש ברשימת תפוצה קיימת
פתיחת קבוצת ווצ'אפ + כתיבת תיאור קבוצה ושעות פעילות + הפקת קישור לקבוצת הווצ'אפ לשליחה במייל/SMS כדי שהנרשמים יצטרפו לקבוצה באמצעות הקישור.
מדידה (מהו מספר הנרשמים להם אתם מצפים? כמה נרשמו לרשימת התפוצה במייל? כמה הצטרפו לקבוצת הווצ'אפ? כמה אנשים מעורבים בקבוצה? כמה נרשמו לשלב הבא – באם המטרה היתה מכירה של מוצר כלשהו).
* באתגר זה נעזרתי בקבוצות פייסבוק הפונות לקהל רלוונטי, בחברת דיוור לרשימות תפוצה ובחשבון ווצ'אפ עסקי.
2. תכנון רשימת התכנים:
כתיבת מטרת האתגר (הגדלת רשימת תפוצה ועוקבים, יצירת סמכות – העלאה למודעות של נושא מסוים כאשר אתם מובילים אותו, מכירה של הרצאה/סדנה/קורס/מפגש טיפולי)
כתיבת נושא האתגר ונושאי המשנה שילוו את המצטרפים לאורך האתגר
כתיבת פוסט הזמנת הצטרפות לאתגר
הכנת תוכן למייל אוטומטי "ברוכים הבאים לאתגר"
הכנת תוכן המיילים שישלחו לנרשמי האתגר
הכנת תוכן לקבוצת הווצ'אפ
הכנת פוסטים/מאמרים/סרטונים/כתבות לצורך שליחת קישורים במיילים ובקבוצת הווצאפ (לפחות קישור אחד כדי שאנשים יוכלו להמשיך ולעקוב אחריכם בעמוד הפייסבוק/בלוג/ערוץ יוטיוב וכד' וגם כדי לקדם את התוכן באופן אורגני).
3. תיאור תהליך האתגר:
פרסום הזמנה להצטרפות לאתגר בקבוצות פייסבוק/עמודים עסקיים/שת"פ/שליחת מייל לרשימת התפוצה ובו הזמנה להצטרפות לאתגר באמצעות קישור לעמוד הנחיתה.
למתעניינים שולחים באופן אישי (לצ'ט) קישור עם הזמנה לאתגר. מומלץ לפזר את הפוסטים של ההזמנה ב 2-4 קבוצות ובכל פעם כשיש מתעניין להגיב.
מתעניינים נרשמים ל"עמוד נחיתה להרשמה לאתגר"
הנרשמים מקבלים מייל באופן אוטומטי ובו כל הפרטים אודות האתגר
ביום התחלת האתגר הנרשמים מקבלים SMS עם קישור להצטרפות לקבוצת הווצ'אפ
ומאותו היום למעשה מתחיל האתגר כאשר בכל יום נשלח מייל עם תוכן וקבוצת הווצ'אפ נפתחת לדיון בנושא תוכן המייל.
ביום האחרון לאתגר ולקראת סיומו אפשר לשתף בצעד הבא – להרשם לוובינר/מפגש זום/מכירה של סדנה או מפגש טיפולי. כותבים את תוכן ההצעה ומוסיפים קישור לעמוד ההרשמה (לסדנה/וובינר/מפגש וכד).
יום לאחר סיום האתגר, הנרשמים יקבלו מייל עם סיכום התהליך, תוכן ההצעה וקישור להרשמה.
4. מסקנות משני אתגרים שנעשו וסטטיסטיקות:
האתגרים פורסמו בשתי קבוצות פייסבוק עם קהל יעד מתאים, לאתגר הראשון נרשמו פי שתיים מהאתגר השני.
המרחק בין שני האתגרים היה שבועיים, והמסקנה היא שעדיף לרווח את הזמן בין אתגר לאתגר כדי לא לחוות ירידה במספר הנרשמים.
בחרתי באתגר שהוא מובנה ויש בו תהליך מסודר ולכן השמירה על מסגרת האתגר היתה משמעותית ואפשרה למשתתפים להכיר לא רק את הידע שיש ברשותי אלא גם את דרך העבודה שלי וכך הם יכלו להבין אם הידע וגם הדרך יכולים להתאים להם בשלבים מאוחרים יותר במידה ויהפכו ללקוחות שלי.
אחוז המשתתפים שפתחו את המיילים: באתגר הראשון כ 40% ובאתגר השני כ 50%. אחוז המשתתפים שהצטרפו לקבוצת הווצאפ הוא 30%
זמן השקעה: מאחר ואני עושה שימוש ברשימת תפוצה, ההקמה תהיה חד פעמית ולאחר מכן אוכל לשכפל שוב את התכנים לרשימות חדשות. זמן ההכנה שנדרש לי כדי להקים את דפי הנחיתה, לכתוב את התכנים, להגיב לפוסטים עם ההזמנה ולהיות פעילה בקבוצת הווצ'אפ הינו כ 30 שעות. באתגר השני הזמן התקצר לכ 20 שעות.
סוגי אתגרים בשילוב ווצ'אפ:
שילוב של קבוצת ווצ'אפ ורשימת דיוור
קבוצת ווצ'אפ בלבד
קבוצת ווצ'אפ + אוטומציה באמצעות צ'ט פייסבוק
קבוצת ווצ'אפ + הצטרפות לקבוצת פייסבוק
מה ניתן לעשות בסיום האתגר?
להזמין לוובינר/מפגש, לסכם את האתגר ו/או לתת ערך חדש + מכירה של המוצר שלכם
לשלוח קישור לעמוד מכירה עם ההצעה שלכם בווצ'אפ ובמייל
חינם או בתשלום?
אתגר יכול להיות בחינם/בתשלום/מספר ימים ללא תשלום ולאחר מכן בתשלום
עד כאן בנושא אתגרים באמצעות הווצ'אפ ורשימות תפוצה, מוזמנים להתנסות וליצור עבור הקהל שלכם את האתגר הראשון.
מעוניינים לקבל את הצ'ק ליסט להכנת האתגר המושלם?
הכנסו לקישור, מלאו את הפרטים והצ'ק ליסט ישלח ישירות למייל שלכם.
בהצלחה!
"הנפשות הפועלות" הינו משרד בוטיק לשיווק אנשי מקצוע בתחום הטיפול והרפואה אשר שם דגש על חדשנות בשיווק. שירותי המשרד: פרסום באינדקס מטפלים איכותי ומקודם בארץ ובחו"ל, לימודי קורס לקידום הקליניקה והקמת תשתית שיווק מלאה לקידום וחשיפת הקליניקה