• Facebook
שיווק מטפלים | הנפשות הפועלות – מרחב עסקי למקצועות הטיפול
  • דף בית
    • מאמרים בשיווק הקליניקה
    • מאמרים בניהול הקליניקה
    • מצגות לקידום הקליניקה
    • פוקוס על מטפל
    • גישות טיפוליות
    • בלוג עצמאית בקליניקה
  • קורסים ותוכניות ליווי
  • מן התקשורת
    • מגזין עסקי
  • אודות
    • לקוחות ממליצים
  • מוזמנים ליצור איתנו קשר
  • דף בית
    • מאמרים בשיווק הקליניקה
    • מאמרים בניהול הקליניקה
    • מצגות לקידום הקליניקה
    • פוקוס על מטפל
    • גישות טיפוליות
    • בלוג עצמאית בקליניקה
  • קורסים ותוכניות ליווי
  • מן התקשורת
    • מגזין עסקי
  • אודות
    • לקוחות ממליצים
  • מוזמנים ליצור איתנו קשר
שיווק מטפלים | הנפשות הפועלות – מרחב עסקי למקצועות הטיפול
  • דף בית
    • מאמרים בשיווק הקליניקה
    • מאמרים בניהול הקליניקה
    • מצגות לקידום הקליניקה
    • פוקוס על מטפל
    • גישות טיפוליות
    • בלוג עצמאית בקליניקה
  • קורסים ותוכניות ליווי
  • מן התקשורת
    • מגזין עסקי
  • אודות
    • לקוחות ממליצים
  • מוזמנים ליצור איתנו קשר
  • דף בית
    • מאמרים בשיווק הקליניקה
    • מאמרים בניהול הקליניקה
    • מצגות לקידום הקליניקה
    • פוקוס על מטפל
    • גישות טיפוליות
    • בלוג עצמאית בקליניקה
  • קורסים ותוכניות ליווי
  • מן התקשורת
    • מגזין עסקי
  • אודות
    • לקוחות ממליצים
  • מוזמנים ליצור איתנו קשר
ראשי » מאמרים בשיווק הקליניקה » היציאה לעצמאות – הדברים שחייבים לדעת לפני פתיחת קליניקה

היציאה לעצמאות – הדברים שחייבים לדעת לפני פתיחת קליניקה

ימית אורבין אפריל 4, 2019 6:17 am 4 תגובות

יצאת לעצמאות? בהצלחה! אחרי פוסט ההכרזה על זה בפרופיל האישי בפייסבוק, בארוחה המשפחתית או סתם בינך לבין עצמך באותו הבוקר בו החלטת שמהרגע הזה אתה הולך לעשות רק את מה שאתה אוהב, יש לא מעט דברים שכדאי לקחת בחשבון לפני פתיחת קליניקה, אבל הנקודה הראשונה והמשמעותית ביותר היא להפנים שללא קשר לאופיו של המקצוע ולכלים המקצועיים הרבים והטובים שנרכשו, פתיחת קליניקה פרטית היא פתיחת עסק לכל דבר, מה שמחייב את המטפל להכיר בבסיס עליו נשען כל עסק: המענה העסקי והשיווקי.

מאת: ימית אורבין

לאחר שהפנמנו את הדברים, להלן הנקודות העיקריות שיש להתחשב בהן כמטפלים עצמאים, וגם כמה טיפים מעשים להמשך הדרך: 

סביבה תומכת

יציאה לדרך עצמאית זו יציאה אל עבר הלא-נודע. להיות הבוס של עצמך זה מאוד נחמד אבל אם ברצונך גם לתת לעצמך משכורת בסוף החודש – צריך ליצור את העבודה וגם לדאוג לכל הצד השיווקי והלוגיסטי של העסק, כי אין מישהו אחר שידאג לכך. זה כר גידול מעולה לספקות, חרדות ועוד, לכן מומלץ מאוד למצוא סביבה תומכת או מעטפת מקצועית, שתכיל ותחזק אתכם ברגעי הספק והסטרס. אולי זה יפתיע רבים, אבל האנשים הקרובים ביותר אלינו, חברים ומשפחה, הם לא תמיד הסביבה המתאימה לכך. דווקא מהם עלולות להגיע תגובות בסגנון: "למה לך?", "קשה מאוד להיות עצמאי, הרוב לא מצליחים" וכד'. תגובות כאלה, גם אם הן באות מתוך אהבה ודאגה אמיתית, לא ממש עוזרות בלשון המעטה.

מה עושים? מוצאים סביבה שמבינה את שפת המטפלים ואת שפת העסקים, מכירה את הקשיים של היציאה לעצמאות ומסוגלת להכיל, לתמוך וגם לספק לא מעט פתרונות. רצוי  להתחבר למטפלים אחרים, אנשים "שכבר היו שם" או שמתמודדים כרגע עם אותם קשיים. ניתן למצוא קבוצות של מטפלים באינטרנט וכן לבקר בקבוצות נטוורקינג של עצמאים.

מעטפת מקצועית – רצוי ליצור מעטפת מקצועית שתיתן מענה לצרכים השיווקיים/עסקים, כגון למצוא יועץ שיווקי שמבין את המורכבות של שיווק מטפלים, רואה חשבון שמוכן להסביר בסבלנות איך מתנהלים נכון מול רשות המיסים, יועץ אינטרנט ועוד.

זיהוי "קהל היעד"

זהו תהליך מהותי בעבור כל עצמאי. במקרה של מטפלים מדובר בזיהוי והכרות משמעותית עם קהל המטופלים הרלוונטי. "תפסת מרובה לא תפסת" אמרו חכמנו – והם צדקו. עדיף לזהות ולהתמקד באחוז אחד מתוך 100 אחוזים מהמטופלים ולהשקיע באחוז הזה את כל האנרגיה, מאשר להתפזר לקהלים שלא מתאימים או לא רלוונטיים עבורכם.

מה עושים? מאפיינים את הפרסונה שלכם עד העצם – פרסונה זה סוג המטופל שאתם מחפשים. על מנת לזהות אותו בוחרים בדמות שיכולה להיות אמיתית או לא, לפעמים זה המטפל עצמו, או מישהו שקרוב אליו. לאחר מכן מאפיינים את הדמות הזאת: נותנים לה שם, מזהים את הקשיים העיקריים שלה ומהם הפתרונות שאתם מסוגלים להציע לה. השלב הבא הוא לחשוב איך להעביר לה את המסר, היכן הפרסונה הזאת נמצאת, מהי הסביבה שלה ואיך אתם יכולים להגיע אליה. האם היא נמצאת ברשתות חברתיות למשל, ואם כן איזו? האם זו פרסונה שקוראת בלוגים? האם היא תיפנה למטפל רק בעקבות המלצה של חבר/ה (שיווק מפה לאוזן) או תחפש בגוגל פתרון כלשהו? (קבוצות תמיכה און ליין למשל). ככל שתכירו יותר לעומק את עולמה, כך יגברו הסיכויים שתוכלו להגיע אליה. אחרי שתזהו ותאפיינו לעומק מספר פרסונות, בודקים את המכנה המשותף שלהן והתוצאה היא – קהל היעד שלכם!

שינויים בפרסונה – חשוב להבין שקהל יעד יכול להשתנות עם הזמן. אמא לילדה עם צרכים מיוחדים בגיל שנה זו לא אותה אמא לילד עם צרכים מיוחדים בגיל 20. במהלך הזמן כל פרסונה מתמודדת עם קשיים אחרים, אם בגלל שהנסיבות משתנות או כתוצאה משינויים אישיים. צריך לבדוק מדי תקופה היכן הפרסונה נמצאת על הרצף – האם היא מודעת לבעיה שלה, איך ואיפה היא מחפשת את הפתרון ומה ניתן להציע לה. בנוסף, גם המטפל עצמו משתנה ומתפתח עם הזמן. בכל אופן, כל שינוי בפרסונה מחייב גם עדכון של התכנים השיווקיים.

לרכוש כלים שיווקיים

בלימודים רכשתם כלים מקצועיים מעולים, אבל לא נגעתם בנושא השיווק – עכשיו זה הזמן לעשות את זה. זה הזמן ללמוד מה צריך לעשות ואיך עושים את זה, ללמוד את הכלים השיווקיים העכשוויים והעתידיים ולהבין אלו מהם יעזרו לכם להגיע לקהל היעד.

מטפלים רבים חוששים משיווק באינטרנט או שעושים בו שימוש לא נכון, אולם כשתצללו מעט לתחום תגלו שזה לא כל כך מסובך כפי שזה נראה תחילה, ושהקידום האישי ברשת יכול להיות גם חוויה קלה ונעימה. חשוב גם להבין את חשיבות "הנראות" ברשת, איפה ומתי מופיע האתר/דף פייסבוק/אינסטגרם שלכם, בפני מי הוא נחשף ומה הם רואים בדיוק.   

יש חשיבות מכרעת במרכיב ההצלחה של הקליניקה בכל הנוגע לעדכונים השונים בכלי שיווק: הידעתם שבקרוב מאוד החיפוש בגוגל יהיה קולי (Google Assistant)? תחשבו על האפשרות הזו שמישהו שנתפס לו הגב בדרך הביתה וכל מה שעליו לעשות זה להגיד לגוגל בדיבורית של הרכב – "תמצא לי מסג'יסט מומלץ באזור רמת גן, עם תור פנוי בשעה הקרובה, תתקשר ותקבע לי תור". אתם חייבים להיות שם כשזה יקרה… ובחו"ל זה כבר קורה.

להתחיל לכתוב בלוג

בלוג אישי הוא שלכם, ובעולם הרשתות החברתיות שבו כולם משתפים עם כולם והזיהוי האישי הולך לאיבוד – זה משמעותי. בלוג זהו כלי מצוין להביע את עצמכם וכן למיתוג עצמי שלכם. כאן תוכלו להעלות נושאים מסוימים, להציע תובנות אישיות ופתרונות וכך ליצור לעצמכם נישה מקצועית משלכם, התמחות. למשל: בלוג בתחום אימהות לילדים עם צרכים מיוחדים, בלוג הדן בהיערכות המשפחתית לאבא/ילד הלום קרב ועוד. זה ממתג אתכם כמומחים בתחום מסוים, אך גם כמטפלים בעלי עומק ואמירה אישית.

בלוג זו לא כתיבה שיווקית – חשוב להקפיד על כתיבה אמינה ואותנטית. היו מי שאתם ודברו אל הקהל הפוטנציאלי שלכם, אבל אל תנסו לרצות אותו בכל מחיר. מי שיתחבר לאמת הפנימית שלכם הוא זה שתשמחו לפגוש בקליניקה. מצגי שווא או כתיבה שיווקית מדי עלולה למשוך את האנשים הלא נכונים.

לדייק את המסר לקהל היעד – זוכרים את תחושת ההקשבה הראשונה לשיר שכאילו נכתב במיוחד עבורכם? מאותו רגע השיר והלהקה הפכו לחלק חשוב מחייכם, נכון? תחושה דומה חשים כשאתם מוטרדים בסוגיה מסוימת ונתקלים ברשת בטקסט שמדבר בדיוק על זה! והפעם אפילו יש דרך להגיע אל הכותב/ת! אם תדייקו את המסר, תצליחו לעורר את התחושה הזו בקרב הקוראים.

התמדה – סביר להניח שפוסט אחד מוצלח לא תהיה לו השפעה דרמטית, אבל לכתיבה רציפה של פעם-פעמיים בשבוע, יש סיכויים הרבה יותר טובים. זה משדר רצינות ואכפתיות וגם תפתח אצלכם את "שריר הסבלנות", ההבנה שעסק זו ריצה למרחקים ארוכים.

להסכים להתחדש, להתעדכן ולנסות דברים חדשים

בתחום המקצועי אתם מודעים היטב לחשיבות שבעדכון שוטף בכל המאמרים והחידושים – זה נכון גם בתחום השיווקי. חייבים להתעדכן כל הזמן ולבחון האם החידושים עשויים להתאים לכם ולסייע לכם (כמו גוגל אסיסטנט למשל). ברור שלא כל מה שטוב לאחרים טוב גם לכם (ולהיפך..) אבל כל חידוש שווה בדיקה, כפי שחובה לבחון האם מהלכים שיווקיים שהתחלתם בהם הניבו את התוצאות הצפויות או שהגיע הזמן לשנות כיוון. הנקודה החשובה היא להיות פתוחים לכל דבר חדש ולא לאפשר לפחד מהכישלון או החשש מהלא-נודע, למנוע מכם לנסות דברים חדשים.

תחזוקה אישית

עצמאות זו ריצה למרחקים ארוכים, לכן בנוסף למעטפת מקצועית (רו"ח, יועץ שיווקי וכד') שתסייע לכם להתנהל נכון ולצמצם רעשי רקע – רצוי לדאוג לתחזוקה שוטפת מבחינה רגשית וגופנית. זה יכול להיות קואצ'ינג, טיפול פסיכולוגי, תרגול מדיטציה, טאי צ'י, מפגשי עמיתים, מפגשים לצורך סיעור מוחין ועוד. כל דבר שמסוגל לתחזק אתכם מבחינה אנרגטית ורגשית ולסייע לכם לתעל את האנרגיה שלכם לעשייה ולקידום אישי ומקצועי.

בהצלחה!

"הנפשות הפועלות" הינו משרד בוטיק לשיווק אנשי מקצוע בתחום הטיפול והרפואה אשר שם דגש על חדשנות בשיווק. שירותי המשרד: פרסום באינדקס מטפלים איכותי ומקודם בארץ ובחו"ל, לימודי סדנאות וקורסים לקידום הקליניקה והקמת תשתית שיווק מלאה לקידום וחשיפת הקליניקה

פגישה מרחוק

"צעדים ראשונים בשיווק הקליניקה"

סדנה החושפת בפני אנשי ונשות טיפול את עולם השיווק כמרחב לביסוס המוניטין והצלחת הקליניקה תוך התייחסות לשפת המטפלים והפסיכולוגיה של השיווק. הסדנה מקנה ידע שיווקי, זווית ראיה עסקית על הקליניקה ומתודולוגיית עבודה יישומית.

הידע והכלים הנרכשים בסדנה מאפשרים לבוגריו את הבנת המהות של השיווק המקצועי בתחום הטיפול, ביצוע פעולות שיווק נכונות ומותאמות לקהל ולשינויים המתרחשים בעולם וניהול השיווק ביעילות רבה.

לפרטים נוספים לחצו על הכוכב

"הנפשות הפועלות" הינו משרד בוטיק לשיווק אנשי מקצוע בתחום הטיפול והרפואה אשר שם דגש על חדשנות בשיווק. שירותי המשרד: פרסום באינדקס מטפלים איכותי ומקודם בארץ ובעולם, לימודי קורס לקידום הקליניקה והקמת תשתית שיווקית מלאה לקידום וחשיפת הקליניקה המותאמת באופן אישי למטפל המקצועי.

לקריאת מאמרים נוספים לקידום הקליניקה שלכם:

איך אנשים בוחרים את המטפל שלהם – סקר מכון גיאוקטוגרפיה עבור "הנפשות הפועלות" מגלה את התשובות

מהו תוכן אינטראקטיבי ואיך ניתן לקדם באמצעותו את הקליניקה שלכם?

איך לשווק את הקליניקה בחינם – רשימת אמצעי שיווק לפרסום הקליניקה ללא תשלום

Comments

comments

ימית אורבין |להציג את כל הפוסטים של ימית אורבין

יוצרת ועורכת פורטל "הנפשות הפועלות"

« פוסט קודם
פוסט הבא »

4 תגובות

  1. שרון הגב ינואר 11, 2020 בשעה 1:54 pm

    הייתי רוצה יעוץ בנושא שיווק הקליניקה
    0544339359

    • ימית אורבין הגב ינואר 13, 2020 בשעה 12:24 pm

      בשמחה. אצור איתך קשר בהקדם

  2. ענת לאור הגב יולי 1, 2020 בשעה 7:45 am

    נרשמתי ושילמתי היום 1.7.20 לסדנה. מתי התאריכים הבאים שתפתח הסדנה?

    ענת לאור 0505792865 עוס קלינית

    • ימית אורבין הגב יולי 2, 2020 בשעה 10:09 am

      היי ענת,
      התאריך הבא הינו לקראת סוף החודש. אשמח לשלוח אליך את כל הפרטים לווצ'אפ. שיהיה סוף שבוע טוב : )

השארת תגובה

ביטול

שירותי המשרד
"התחלה קלה לקליניקה מצליחה" - תוכנית מקצועית לשיווק הקליניקה ולקבלת כלים לקידום הקליניקה באופן עצמאי
תוכנית און ליין "להדליק את האור בקליניקה" – להקמה, שיווק ופרסום הקליניקה
מחשב וקפה
הקמת תשתית שיווק המותאמת באופן אישי למטפל
הרשמה למנוי באתר המטפלים "רוח גבית" - קהילת המטפלים הישראלים בארץ ובתפוצות
מגזין עסקי למקצועות הטיפול
הצטרפות לקבוצת הפייסבוק "רוח גבית" - קהילת המטפלים הישראלים בארץ ובתפוצות
יצירת קשר

"הנפשות הפועלות"

טל'/ווצאפ 058-5800680

hanefashothapoalot@gmail.com

כל הזכויות שמורות – ימית אורבין 2020 – 2014

* התכנים המופיעים באתר הינם להעשרה בלבד ואינם מחליפים ייעוץ מקצועי

* כל הזכויות שמורות לימית אורבין | חל איסור להעתיק את התוכן או חלקים ממנו

Theme by Pojo.me - WordPress Themes
Design by Elementor
WhatsApp chat
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס