fbpx
  • Facebook
הנפשות הפועלות
  • דף בית
    • מאמרים בשיווק הקליניקה
    • מאמרים בניהול הקליניקה
    • מצגות לקידום הקליניקה
    • פוקוס על מטפל
    • גישות טיפוליות
    • בלוג עצמאית בקליניקה
  • סדנאות ותכניות ליווי
  • מן התקשורת
  • אודות
  • מוזמנים ליצור איתנו קשר
  • דף בית
    • מאמרים בשיווק הקליניקה
    • מאמרים בניהול הקליניקה
    • מצגות לקידום הקליניקה
    • פוקוס על מטפל
    • גישות טיפוליות
    • בלוג עצמאית בקליניקה
  • סדנאות ותכניות ליווי
  • מן התקשורת
  • אודות
  • מוזמנים ליצור איתנו קשר
הנפשות הפועלות
  • דף בית
    • מאמרים בשיווק הקליניקה
    • מאמרים בניהול הקליניקה
    • מצגות לקידום הקליניקה
    • פוקוס על מטפל
    • גישות טיפוליות
    • בלוג עצמאית בקליניקה
  • סדנאות ותכניות ליווי
  • מן התקשורת
  • אודות
  • מוזמנים ליצור איתנו קשר
  • דף בית
    • מאמרים בשיווק הקליניקה
    • מאמרים בניהול הקליניקה
    • מצגות לקידום הקליניקה
    • פוקוס על מטפל
    • גישות טיפוליות
    • בלוג עצמאית בקליניקה
  • סדנאות ותכניות ליווי
  • מן התקשורת
  • אודות
  • מוזמנים ליצור איתנו קשר
ראשי » בלוג עצמאית בקליניקה » אין מתנות חינם – על חינם והתנדבות במקצועות הטיפול הנפשי

אין מתנות חינם – על חינם והתנדבות במקצועות הטיפול הנפשי

ימית אורבין מאי 13, 2017 11:23 am אין תגובות

בינתיים, רק עד שהקליניקה שלי תתחיל להתמלא, אני אתנדב!

אולי אני אטפל בחינם במהלך השנה הראשונה? אולי הטיפול הראשון יהיה בחינם בכדי שיכירו את העבודה שלי ואז אתחיל לגבות תשלום? אולי אני אפתח בשרות חדש ובו אגיע עד לביתם של המטופלים ואתן את הטיפול הראשון בחינם? נו, רק בשביל שיכירו אותי קודם, אולי אני אצא להעביר הרצאות חינם ואולי מתוך זה משהו יתפתח? העיקר שאני אהיה בעשיה!  הדבר האחרון שאני מאחלת לעצמי הוא שחלילה וחס אשכור קליניקה ואשב בה לבד ואז לבטח אכין לעצמי תבשיל עלוב של כישלון שמורכב כולו מחוסר ערך לעצמי או אפילו למקצועיות שלי, רחמים עצמיים, חוסר נעימות מהחמה שאני אמורה לפגוש בסוף השבוע והמענה על שאלת השאלות – נו, אז כמה אנשים כבר הגיעו אליך לטיפול? ולעיתים פער כלכלי משמעותי מול משכורתו של בן הזוג ולכל זה אני יכולה להוסיף גם קצת מתבלין האשמה העצמית, שגם אני, אחר כבוד, תורמת למינוס שמתחיל לגדל כרס בבנק..

“רק עד שהקליניקה שלי תתמלא” אני מרגיעה את עצמי, זה בוודאי יגיע אחרי שאשתתף בסדנת X  לשיווק ו-  Y להצלחה – הרי כתוב שחור על גבי תמונת רקע מרגיעה במיוחד, שאחרי זה אדע בוודאות איך להגשים לעצמי את משאלת הלב הנכספת – להגיע בבוקר לקליניקה עמוסה, אולי אפילו להעסיק עובדת למספר שעות בשבוע לשרות לקוחות שתרכז עבורי את שלל הפניות ותסדר אותן ביומן שלי כך שהכל יתנהל על מי מנוחות..  אבל הקורס נגמר ואני חוזרת למקום הבטוח שלי של לתת בחינם, מבינה שחומרים שיווקיים זה מצוין אבל לא עשיתי עבודה פנימית עם עצמי, לא היה לי זמן לזה ואם לא עשיתי עבודה פנימית לפני כן או תוך כדי הלימוד על שינוי “המקום הבטוח” שלי אז למה בדיוק אני חוזרת אחרי שהסדנא נגמרת? מה, אני שוב אתחיל לחלק מתנות כשאני ממש לא מעוניינת בכך?

חזרתי לאותו המקום בתוספת ראש מלא בחומרים שיווקיים, כמה חוברות עבודה, אין ספור קישורים למצגות ושקט, השקט שאחרי הסערה השיווקית, שקט שעצר ולא קידם. יותר מידי חומרים בתחום חדש, יותר מידי הצפה, יותר מידי מידע טכני בלי לעצור מידי פעם כדי לעבד את התכנים ולעשות עבודה רגשית כדי לאפשר את המשך הלימוד, יותר מיד שקט שלאחר הלימודים, שקט שגרם לי לדחות עשיה שוב ושוב, שקט שלא הצליח ליצור אצלי הנעה לפעולה, שקט בו הקנאה באיש ההייטק לשעבר ובמתקשרת, שישבו לידי בסדנא ושביצעו מהלכים שיווקיים והצליחו, או לפחות כך זה היה נראה לי, הביאו אותי שוב ושוב לחיפוש אחר הפחמימה הזמינה וכוס הקפה, שקט בו הבנתי שאני קודם כל מטפלת ורק אחר כך משווקת וכמטפלת אני צריכה להרגיש את המילים בדיוק כמו שאני מרגישה את הנוכחות שלי בכל טיפול כדי לאפשר למטופל שלי את הרוגע והתובנות, כך גם בשיווק – אני צריכה להרגיש את המהלכים עוד לפני שאני מבצעת אותם, מטפלת אני ואשת רגשות אנוכי, אני לא יכולה קודם לעשות ואחר כך להרגיש אם זה מתאים לי, ההפך הוא הנכון בשבילי – קודם להרגיש אם זה מתאים לי ורק אח”כ לבצע. וזה, מה לעשות, לוקח הרבה יותר זמן מסדנא בשיווק. בשקט הזה שנוצר החלטתי לשים את כל מה שלמדתי בצד ו.. להתחיל מחדש.

התחלתי לחפש את הדרך שנכונה לי ולחזק את החוסן הנפשי שבי שלא ממש היה שם והבנתי שהחוסן הזה, הוא המפתח העיקרי להצלחות שלי ולשמירה על יציבות לאורך זמן בעשיה. אפשרתי לעצמי את הניסוי, הטעיה והסקת המסקנות בכל מהלך שיווקי בכדי לדייק את עצמי וזאת, ללא ביקורת על למה עשיתי ואיך, למדתי להקשיב בעיקר לעצמי ולא להיות מושפעת מהסביבה, צמצמתי את הפניות שלי לאנשים זוללי אנרגיה שלא קידמו אותי לשום מקום, עשיתי עבודה עצמית ותרגול שלא מבייש אף רץ מרתון על להגיד את המילה “לא” לאנשים ולמהלכים שלא קידמו (וכן, אמרתי לעצמי לא מעט פעמים את המילה לא!), למדתי ואני עדיין ממשיכה ללמוד ולהעשיר את עצמי בתכנים שמקדמים אותי מבחינה עסקית, שיווקית וטכנולוגית ומצאתי גם את התכנים הנכונים לי ביותר בתחום ההתפתחות האישית שמחזקים אותי ברגעי משבר. 

ועכשיו אני יושבת וכותבת את הבלוג הזה, על מה שקרה שם באותן השנים בהן הפחד מקליניקה ריקה ניהל אותי. עצוב להגיד, אבל זאת האמת – בכל פעם שעשיתי ניסיון כלשהו כדי להשיג מטופלים ולא הקשבתי לעצמי אם המהלך הזה באמת נכון עבורי ואם הוא יכול לקדם אותי, זה לא הצליח לי, אמנם עבדתי, אבל העבודה היתה קשה מאוד בשביל מעט מאוד והתאכזבתי.

אז הינה כמה מסקנות אישיות, בכל הקשור להתנדבות, לחינמים ולתשלום, שבאמצעותן תוכלי אולי לקבל החלטה, איך לפעול ובמיוחד אם את בתחילת דרכך העצמאית בתחום הטיפול הנפשי:

התנדבות:

התנדבות לשם התנדבות בלבד – כמישהי שהקימה עמותה ומנהלת אותה בשנים האחרונות, אני יודעת שהתנדבות לשם התנדבות לא מגיעה ממקום של קידום עסק פרטי! אם את מטפלת ואת מתנדבת בעמותה שאינה קשורה לקהל היעד שלך (קהל המטופלים איתו בחרת לעבוד) ואת נותנת שם טיפולים רגשיים חינם, כלל לא בטוח שמשם יגיעו אליך מטופלים. ואם את מגיעה מהמקום הזה יכול להיות שבסופו של דבר תתאכזבי! למה אכזבה? כי משאלת הלב הפנימית היא שאמנם ניתן משהו חינם אך מתישהו זה ישתלם עבורנו, דבר שלא תמיד קורה! אם את רוצה להתנדב בלבד ובלי לחשוב על התמורה העתידית, עדיף לעשות זאת דווקא לא בתחום העבודה הרגיל שלך אלא בתחום שכלל לא קשור לעולם הטיפולי.

התנדבות לשם קידום עסקי – התנדבות בעמותה שנותנת שירות לקהל היעד שלך (קהל המטופלים שבחרת לעבוד איתו) – ההתנדבות הזו תאפשר לך המצאות במקום בו נמצא קהל פוטנציאלי לטיפולים וזהו מהלך שיווקי שיאפשר לך מצד אחד להתנדב ומצד שני להרחיב את הידע שלך אודות הקהל שבחרת, להיות בקשר עם אנשי מקצוע שונים ונותני שירות לקהל זהה וכן יאפשר לך שיתופי פעולה.

“חינם” בעולם העסקים:

“אין מתנות חינם” אומר המשפט המפורסם שאני ממש לא זוכרת מי החכם שהמציא אותו והוא כל כך צדק! בואו נפתח את הסיפור הזה שנקרא “חינם”. ב”חינם” אמורים לעשות משהו/לתת משהו שלא על מנת לקבל עבורו תמורה כלשהי.. (זה לא מזכיר התנדבות?). אבל מה לעשות שקליניקה היא עסק לכל דבר שצריכים להיעשות בה מהלכים שונים כדי שבסופו של דבר תוכלי להתפרנס ממנה.. ותמורה כלשהי זה לאו דווקא תשלום כספי! תמורה היא גם משוב, המלצה, פרטי קשר וכד’. כך לדוגמא אם את הולכת להעביר הרצאת חשיפה, חשוב שבסופה תעבירי בין המשתתפים טופס משוב שישלב גם המלצה עבורך, איך עושים את זה? המהלך הזה אישי מאוד ומצריך עבודה פנימית על מקום “הקבלה” וכן כתיבת דף משוב חכם המאפשר ללמוד ממנו וכן לבקש באמצעותו המלצה לפרסום!

דוגמא נוספת היא מתן מתנה עבור פרטי קשר – לדוגמא אם את מנחה סדנאות ממושכות להתפתחות אישית – את יכולה לשכור דוכן באירוע שקשור לתחום, לתת עלון מידע ולהזמין למפגש ראשון חינם עבור השארת פרטי קשר. מאגר פרטי הקשר הוא מאגר חשוב שבעזרתו תוכלי להזמין אליך את המתעניינים, לדוור אליהם תכנים מקצועיים שונים, ליידע על סדנאות חדשות ולהישאר במודעות שלהם לאורך זמן. באמצעות המאגר הזה תוכלי לבנות עם מתעניינים פוטנציאלים מערכת יחסים לטווח ארוך. אותו הדבר לגבי תוכן כלשהו שניתן להורידו כקובץ למחשב כגון – הכנה של לוח שנה עם משפטי השראה, צ’ק ליסט לקראת כיתה א’, טיפים ראשונים להפחתת חרדה מתוך כלי טיפולי שלמדת וכן יש עוד אפשרויות רבות שיאפשרו לך “לתת במתנה” תוכן מסוים ולקבל בתמורה פרטי קשר שישמשו אותך לבניית מאגר מתעניינים.

ובכל מקרה, חינם לשם חינם לא מתאים לקידום עסק!

תשלום:

בעולם הטיפול הנפשי לא ניתן להתמקח ולהוריד את מחירו של הטיפול באמצעות מו”מ עם המטפל. המצב הזה יכול לפגוע בתהליך הטיפול עוד לפני שזה התחיל! כל מטפל יודע את זה! בעולם הטיפול הנפשי אין מתנות, אין 1+1, אין 50% הנחה על הטיפול השני וכד’. ולכן, לפני שאת נוקבת במחיר יש לבצע תמחור נכון של הטיפול, ראי מאמר בנושא תמחור טיפולים, וכן לעשות עבודה עצמית על המקום האישי הזה שקשור בכסף ושלעיתים יכול להקשות על אנשים מסוימים.

אז רגע לפני שאת חושבת על עוד הרצאת חשיפה או עוד מפגש עם נסיינית שתנסה את הטיפול שלך במסגרת מתנות שחולקו בפוסט המתנות האחרון בקבוצת פייסבוק כזו או אחרת.. עצרי לשנייה וחשבי – האם המהלך הזה יקדם אותך? האם בסופו של מתן טיפול או הרצאה חינם הינך מספיק בטוחה בעצמך בכדי לבקש משוב או אפילו המלצה? כן, כן, על עצמך! אם כן – לכי על זה. אם עדיין לא – אני ממליצה לך לעשות עבודה פנימית עם עצמך כדי להגיע למקום הראוי הזה, של לבקש משוב/המלצה וכן, את ראויה לקבל על העשייה שלך תגמול – גם אם הוא לא כספי.

ולסיכום.. אם את חוששת מקליניקה ריקה ומתנחמת בלמלא את היומן בפעולות חינמיות שלא בטוח שיקדמו אותך, עדיף שתפני את הזמן היקר הזה לפעילות שיווקית שכן תקדם, כמו לדוגמא לכתוב מאמר איכותי על כלי טיפולי כלשהו שאת עובדת איתו ושיכול להתאים לקהל המטופלים הפוטנציאליים שלך, לכתוב על גישה חדשה שנחשפת אליה ושנראית לך מעניינת וכן כל נושא שמעניין אותך ושיכול להתאים לקהל המטופלים שלך. אחרי שסיימת תוכלי להעלותו לאתר או לבלוג שלך (ניתן לפתוח בלוג בחינם) או לדף העסקי שלך בפייסבוק ולשתף קישור אליו בקבוצות שאת פעילה בהן. קידום בתשלום של מאמר איכותי הנותן מענה לקושי מסוים באמצעות הפייסבוק או במערכת האאוטבריין לקידום מאמרים, יכול להביא אליך במהירות גבוהה יותר את המטופלים המתאימים.

בהצלחה!

כותבת הבלוג: ימית אורבין, בת 43, נשואה לתום ואמא של נתנאל בן ה – 8 שהגיע אלינו אחרי 10 שנות המתנה והתקבל באהבה עם כל קשיי ההתפתחות שהביא איתו ואוריה, בת ה – 7, הילדה החייכנית ביותר שנולדה לאמא הרצינית ביותר, יועצת עסקית ושיווקית עם DNA של מטפלת, בוגרת B.A במדעי החברה עם התמקדות בפסיכולוגיה, יועצת זוגית ו- Master NLP התמחות בטראומה, 10 שנות ניסיון בטיפול וייעוץ זוגי ומשנת 2014 מנהלת באהבה גדולה את “הנפשות הפועלות” – משרד עם אופי שמצמיח מטפלים ואת הקליניקות שלהם באמצעות ליווי אישי ב – 4 עיניים, מקימה ומנהלת קהילות לעסקים ומייסדת ויו”ר “אמא יקרה” – עמותה לתמיכה בנשים החוות קושי רגשי/דיכאון במהלך ההיריון ולאחר הלידה שהינה מפעל חיים והוקמה מתוך הריסות הדיכאון שחוויתי בתחילת דרכי כאם.

מעוניינים לבדוק אם אני יכולה לעזור לכם לקדם את עצמכם מבחינה עסקית? צרו איתי קשר בטלפון/ווצ’אפ 058-5800680

רוצים לקרוא את הגרסה הרשמית ולהבין מה בדיוק אנחנו עושים במשרד “הנפשות הפועלות”?  לחצו כאן

לקרוא את הפוסט הבא “על מקצועיות עקביות והתמדה בתהליך ההקמה ושיווק הקליניקה” – לחצו כאן

תמונה: עדי כהן מ”עדיגיטל”

Comments

comments

הבלוג של ימית הנפשות הפועלות כתיבה שיווקית מיקוד עסקי עצמאית בקליניקה שיווק הקליניקה שיווק למטפלים שיווק למקצועות הטיפול הנפשי שיווק מטפלים

ימית אורבין |להציג את כל הפוסטים של ימית אורבין

יוצרת ועורכת פורטל "הנפשות הפועלות"

« פוסט קודם
פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול

עכשיו בחדשות
“רוח גבית” – מפגשי שיתוף ולמידה לקידום הקליניקה יפתחו ב 1 בדצמבר ברחובות ובתל אביב. מספר המקומות מוגבל הקדימו להירשם. קישור לפרטים נוספים
תכנית ליווי אישית להקמת תשתית שיווקית לקליניקה. פרטים בקישור
חני לרמן יוצרת “חוג חברות” – להכיר חברות חדשות גם בגיל ארבעים פלוס זה לגמרי אפשרי. היכנסו להמשך קריאה אודו המיזם
אתילי רז מטפלת באמצעות אינפורמציה. מוזמנים לקרוא על שיטת הטיפול החדשה בארץ
יצירת קשר

“הנפשות הפועלות”

טל’/ווצאפ 058-5800680

hanefashothapoalot@gmail.com

כל הזכויות שמורות – ימית אורבין 2019 – 2014

* התכנים המופיעים באתר הינם להעשרה בלבד ואינם מחליפים ייעוץ מקצועי

* כל הזכויות שמורות לימית אורבין | חל איסור להעתיק את התוכן או חלקים ממנו

Theme by Pojo.me - WordPress Themes
Design by Elementor
WhatsApp chat
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס