מטפלים רבים ומקצועיים מתקשים לנהל את שיחת הטלפון הראשונה בה המטופל יוצר קשר ומבקש להגיע לפגישה. לא אחת המטפל ממהר מידי לקבוע פגישה וזאת כאשר המטופל עדיין לא בשל לכך, כתוצאה מכך הפגישה לא נקבעת ונוצרת הרגשת אכזבה והחמצה אצל המטפל. נשמע מוכר? גם לכם זה קרה בשיחת הטלפון שאמורה להיות החשובה ביותר לצורך קביעת הפגישה? קבלו 3 טיפים מעולים שבעזרתם תוכלו להוביל את המטופל לקביעת פגישה בלי להרגיש שאתם צריכים למכור לו משהו.
מאת: פורטל "הנפשות הפועלות"
כפי שהבנתם, שיחת הטלפון הראשונה עם המטופל שיצר אתכם קשר לא תמיד מתנהלת על מי מנוחות ולא אחת מטפלים רבים מוצאים את עצמם במצב של שיחת מכירה בה הם ממהרים לקבוע מועד לפגישה ולסיים את השיחה. התנהלות כזו לא פעם מרחיקה את המטופל שמבקש לחשוב שוב על פגישה אתכם, מספק לכם שלל תירוצים והתחמקויות והפגישה לא נקבעת.
כפי שהבטחתי, הנה 3 טיפים מעולים שיעזרו לכם להפוך את שיחת הטלפון משיחת מכירה לשיחה נעימה ומקדמת שתוביל לקביעת פגישה ובלי שתרגישו אנשי מכירות.
טיפ מספר 1: השקיעו בבניית קשר אישי עוד בשיחת הטלפון הראשונה
איך עושים את זה?
- פנו לעצמכם את הזמן להקשיב, להכיל ולתת למטופל את ההרגשה שאתם שם עבורו.
- אחרי שנוצר קשר ראשוני ואתם שמים לב שהמטופל מרגיש בנוח לספר לכם עוד פרטים אמרו לו שתהיו שמחים להמשיך את השיחה והטיפול בקליניקה וזאת בכדי לטפל בו באופן מקצועי ומסודר.
טיפ מספר 2: תנו למטופל תקווה להיאחז בה
איך עושים את זה?
- בזמן השיחה הוסיפו משפטים שיחזקו אותו, יתנו לו תקווה ויאפשרו לו להתקרב אליכם. לפעמים בשיחת הטלפון הראשונה המטפל עסוק בלאבחן את המטופל ע"י שאלות מנחות. המטופל מרגיש שבוחנים אותו! ובד"כ זה הדבר האחרון שהוא זקוק לו בשיחת הטלפון כאשר הוא בתהליך ההתקרבות אליכם. מתן אמפתיה, משפט או שניים שיתנו לו תקווה והרגשה שיש מישהו שמקשיב לו זה הדבר שיאפשר את ההתקרבות שלו אליכם.
טיפ מספר 3: הראו מקצועיות בבעיה שהוא מעלה
איך עושים את זה?
- שום שיחת טלפון לא תהיה שלמה בלי שהראיתם לו את הידע המקצועי שלכם. ולכן, לאחר שהתחלתם לבנות את הקשר האישי ונתתם לו את התקווה, במידה ואתם מזהים שיש ביכולתכם לטפל בבעיה איתה הוא מתמודד, שוחחו איתו בקצרה על הקושי שהוא חווה בשפה שהוא יבין ובלי הטרימינולוגיה המקצועית שלא ברור עדיין אם הוא מכיר.
- השתמשו בדוגמא אישית שלכם או של מטופל אחר עם בעיה דומה לשלו ושטיפלתם בה. הזכירו גם את הצד המקצועי שלכם וכן שיש ביכולתכם לעזור לו.
- סיימו את השיחה עם טיפ מועיל מארגז הכלים שלכם שיכול להקל על המצוקה שהמטופל חווה כרגע.
בשורה התחתונה,
מטפלים רבים מוותרים על ההכרות הראשונית עם המטופל בשיחת הטלפון ומנסים לקבוע מיד פגישה. אלא שבהעדר הקשר הראשוני, מתן תקווה והוכחת המקצועיות בטיפול בבעיה ושהמטופל צריך בכדי להתקרב למטפל, השיחה הופכת להיות שיחת מכירה קרה ולא נעימה וזה חבל. כפי שיכולתם ללמוד מהמאמר, עם 3 טיפים קלים ליישום תוכלו להפוך כל שיחה ראשונה עם המטופל לשיחה נעימה, מקדמת, שתוביל לקביעת פגישה בלי להרגיש שאתם אנשי מכירות.
בהצלחה!
מעוניינים לעשות את הצעד הבא ולקדם את הקליניקה שלכם? זה הזמן ללחוץ על הקישור ולהכיר את שירותי השיווק של "הנפשות הפועלות"