מטפלים נפשיים רבים וטובים בוחרים לשווק את הקליניקה שלהם באופן עצמאי. לעיתים מקימים אתר אינטרנט ובו מאמרים מקצועיים רבים, משקיעים בעיצוב הלוגו של כרטיס הביקור ולעיתים אף משתתפים בסדנאות שונות העוסקות בשיווק. אבל הזמן עובר ומספר הלקוחות לא גדל וגם לא ההכנסה הכספית. נשמע מוכר? האם גם אתם ביצעתם פעולות שונות באופן עצמאי בכדי לקדם את הקליניקה שלכם ולא קרה דבר? על 3 דברים שכדאי לכם לדעת אם החלטתם לשווק את הקליניקה שלכם באופן עצמאי (ולמה זה כל כך חשוב..) במאמר שלפניכם. מוזמנים לקרוא, ליישם ולשתף.
כפי שהבנתם, מטפלים נפשיים רבים בוחרים לשווק את הקליניקה שלהם באופן עצמאי בכדי להגדיל את מספר המטופלים שלהם בקליניקה ואת ההכנסה הכספית. אבל, בכדי להגיע לתוצאות הרצויות יש 3 דברים שכל מטפל חייב לדעת לפני שהוא עושה זאת:
הדבר הראשון הוא להתמקד בקהל יעד ספציפי
הדבר הראשון שכל מטפל רגשי המשווק את עצמו באופן עצמאי חייב לדעת הוא לזהות את קהל המטופלים הרלוונטי אליו, להתמקד בו ולהכירו היטב.
ולמה זה כל כך חשוב?
כי אם לא תתמקדו בקהל ספציפי אתם לא תגיעו לקהל שמחפש אתכם!
- התמקדו בקהל ספציפי ע"י למידת הקהל לעומק.
דוגמאות – מיהו הקהל שלכם? נשים, גברים אולי גם נשים וגם גברים? באילו גילאים הם? מהם הקשיים איתם הם מתמודדים? מהם הפתרונות שהם מחפשים? היכן ניתן למצוא אותם? מהם הטיפולים שאתם יכולים להציע לקהל זה? האם מעבר לטיפול שלכם הם זקוקים למשהו נוסף? וכד'.
- על ידי התמקדות בקהל ספציפי תוכלו להימנע מבזבוז זמן יקר וכסף על ניסוי וטעייה ותמנעו מלשווק לקהל לא רלוונטי שבמילא לא יגיע אליכם כי אינו מחפש את הטיפול שלכם.
הדבר השני הוא להכיר היטב את ערוצי השיווק בהם בחרתם לפרסם
הדבר השני שכל מטפל רגשי שמשווק את עצמו באופן עצמאי חייב לדעת הוא, שכדאי לו להכיר את מגוון ערוצי השיווק הקיימים בשוק ורק לאחר מכן לבחור את המתאימים לו ביותר, להכיר אותם לעומק ורק אז להתחיל לפרסם באמצעותם.
ולמה זה כל כך חשוב?
כי זה יחסוך לכם זמן והוצאות מיותרות על ניסוי וטעייה.
- אם לא תכירו היטב את ערוצי השיווק בהם החלטתם לפרסם את הקליניקה שלכם, לא תכירו את ההתנהלות של ערוצי השיווק ואת התנהגות המטופלים הפוטנציאליים שם, תגלו שהזמן והכסף שהשקעתם לא יניבו תוצאות, לא יקדמו את הקליניקה שלכם ולא יביאו אליכם לקוחות חדשים.
- הדבר החשוב ביותר שצריך לדעת על ערוצי השיווק הוא שיש מגוון רחב מאוד של ערוצי שיווק הקיימים היום בשוק – אתר אינטרנט וקידומו האורגני והממומן במנועי החיפוש, פייסבוק על שלל האפשרויות שבו, אינסטרגרם הפונה לקהלים מסוימים והפרסום בו מומלץ בתמונות בלבד, פורטלים לקידום מאמרים ומצגות, יחסי ציבור המציעים תוכניות רדיו, עיתונות כתובה ואינטרנטית ואירוח בתוכניות טלויזיה שונות, סרטוני וידאו, נטוורקינג, מוצרים דיגיטלים, הרצאות חשיפה, חסויות ויש עוד רבים וטובים שלכל אחד מהם כללים משלו, המטופל הפוטנציאלי מתנהג בו אחרת ופנייתכם כמפרסמים צריכה להיות מותאמת הן לערוץ השיווק והן לקהל המטופלים הפוטנציאלי וזאת בכדי לעורר את סקרנותו ולגרום לו בסופו של דבר ליצור אתכם קשר.
הדבר השלישי הוא לדעת להעביר מסר ברור, אחיד וקליט למטופל הפוטנציאלי שעדיין לא מכיר אתכם.
אך גם אם תבזבזו כסף וזמן על ניסוי וטעייה, זה עוד כלום לעומת הדבר הבא שאף מטפל לא יכול להקל בו ראש והוא – לדעת להעביר מסר ברור, אחיד וקליט בשפה בה המטופל הפוטנציאלי יבין אתכם.
ולמה זה הכי חשוב?
כדי לשמש דוגמה ליציבות ובהירות ובכדי שהמטופל הפוטנציאלי ימשיך להתעניין בכם לאורך זמן ולבסוף יהפוך למטופל שלכם.
- מסרים מבלבלים ולא אחידים, שימוש במונחים מקצועיים שהמטופל הפונטנציאלי אולי לא מכיר, מסרים שלא תואמים את קהל המטופלים הרלוונטי עבורכם ומסרים המשתנים כל שני וחמישי, יכולים לבלבל את קהל המטופלים הפוטנציאלי והוא מצידו ימשיך לחפש הלאה מטפל אחר וכך אתם יכולים להפסיד מטופל רלוונטי שזקוק לטיפול שלכם.
- מסר ברור, מצריך קודם עבודה אישית פנימית הכוללת בתוכה ויתור על נושאים טיפוליים שאולי אתם פחות מתחברים אליהם/טובים בהם והתמקדות בקושי לו תוכלו להציע את המענה הטוב ביותר מבחינה מקצועית ושאתם מרגישים שם בנוח. המסר יכלול בתוכו את שמכם, ההתמחות שלכם, למי אתם פונים/במי אתם מטפלים ופתרון עקרי לקושי לו אתם יכולים לספק מענה בצורה הטובה ביותר.
- בכדי לזהות את הקושי המוביל, תשאלו את עצמכם מהו הקושי העיקרי איתו הגיעו רבים מהמטופלים שלכם עד היום, מהו המענה שהצעתם ומהו השיפור עליו הם דיווחו במהלך או בסיום הטיפול. רשמו לפניכם את התשובות ומצאו את המיקוד הספציפי שלכם.
לסיכום
מטפלים רגשיים רבים המחליטים לשווק את הקליניקה שלהם באופן עצמאי, מבצעים פעולות קידום ופרסום המושתתות על לימוד חלקי, ניסוי וטעייה בכדי להגדיל את מספר המטופלים המבקרים בקליניקה, אך לא אחת מבזבזים כסף וזמן ולעיתים אפילו פוגעים בשמם ובמוניטין שצברו. יחד עם זאת, כפי שאפשר ללמוד מהמאמר, יש כמה דברים שחשוב מאוד לעשות עוד לפני התחלת שיווק הקליניקה באופן עצמאי כמו להתמקד בקהל ספציפי, להכיר היטב את ערוצי השיווק בהם בוחרים לפרסם ולקדם באמצעותם את הקליניקה ולהעביר מסר ברור, אחיד וקליט למטופל הפוטנציאלי. וכל זאת, בכדי שהשיווק יעשה את העבודה על הצד הטוב ביותר ויביא בסופו של דבר את המטופלים לקליניקה.
בהצלחה 🙂
מעוניינים לעשות את הצעד הבא ולקדם את הקליניקה שלכם? זה הזמן ללחוץ על הקישור ולהכיר את שירותי השיווק של "הנפשות הפועלות"
תמונה: פוטוליה